MÚSICA

En aquesta pàgina hi trobareu tot allò (cançons, danses i activitats) que es van treballant a l'aula de MÚSICA 

__________________________________________________________________________

JUNY: ARRIBANT AL FINAL...  
El que queda de curs acabarem d'aprendre les cançons de la cantata:  VOLEM CANTAR!

 (8) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE: 

SENYOR PENTAGRAMA VOLEM CANÇONS

PER PODER CANTAR-LES TOTS ELS NENS DEL MÓN.

AMB LES NOTES VEUS FAREM ARRIBAR UN BONIC MISSATGE:

 

"VOLEM CANTAR!" 

  

LA PARTITURA

(7) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE:  

SÓC UNA PARTITURA, HO TINC TOT BEN POSAT.

COMPÀS, FIGURES, NOTES, TOT A PUNT PER SONAR.

AMB LA CLAU I ELS SILENCI HO TINC GAIREBÉ TOT, 

POSANT-HI UNA LLETRA FAREM UNA CANÇÓ.

EL SILENCI 

(6) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE:   

 EL SILENCI ARA ARRIBA

AMB UN SIGNE ESPECIAL

I LES NOTES MOLT CONTENTES

AMB LES PAUSES JUGARAN

MAIG: LES FIGURES 

Avui hem après una altra part de la cantata:


(5) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE:
  
RODONA, BLANCA I NEGRA,
CORXERA I SEMICORXERA
SÓN FIGURES DE LES NOTES,
SÓN FIGURES MOLT RUMBERES

També hem començat a aprendre el ball de final de curs:


Us deix aquí un vídeo per recordar-vos com és el ball i així el podeu practicar a casa:


 MAIG: EL COMPÀS

Avui hem tocat els tubs sonors i hem practicat les cançons de la cantata. La que hem après avui ha estat la d'un nou element: EL COMPÀS


(4) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE: 
 
POSO ORDRE I DISCIPLINA
I ORGANITZO LES MELODIES
TOTES LES NOTES BEN COL·LOCADES
EN FILA INDIA MARCANT EL PAS

 

MAIG: LES NOTES 

Avui hem fet un repàs del pentagrama, la clau de sol i hem introduït les:   

NOTES MUSICALS. 

Aprofitant que hem après les notes, hem fet unes dinàmiques amb els tubs sonors. 






 

Hem acabat la sessió aprenent la tercera cançó de la cantata: 

   (3) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE:  

SOM LES NOTES, JA SOM AQUÍ.  

PREPAREU-VOS, VOLEM SORTIR. 

AVORRIDES DE NO FER RES, 

   VOLEM FEINA PER SEMPRE MÉS.  

 

MAIG: LA CLAU DE SOL

Avui durant la primera part de la sessió hem continuat treballant el pentagrama i hem afegit un nou element musical: La clau de sol. Primer l'hem fet amb cordes (al pentagrama gegant de l'aula) i després ho hem traslladat al paper. Durant la segona part de la sessió hem après la segona cançó de la cantata (i també hem recordat la que vam fer a la sessió anterior):   


Clau de Sol, clau de Sol,

en el pentagrama,

com una gran dama,

en el pentagrama,

com una gran dama

em dibuixareu.

ABRIL: EL PENTAGRAMA (PRIMERA SESSIÓ MÚSICA 3r trimestre)

La primera part de la sessió l'hem dedicat a fer tres dinàmiques al pati per entendre i conèixer el PENTAGRAMA (5 línies i 4 espais). 





La segona part l'hem dedicat a aprendre la primera de les cançons que farem aquest trimestre i que forma part d'una cantata "Història d'un pentagrama". Us deix l'enllaç perque practiqueu molt a casa!  


 LLETRA:

SOC UN PENTAGRAMA I ESTIC MOLT TRIST

PERQUÈ NO TINC NOTES QUE EM FACIN FELIÇ

BELLES MELODIES, BELLES CANÇONS,

               PER ESTAR CONTENT SÓN BONES RAONS. 

 

ABRIL: ÚLTIMA SESSIÓ MÚSICA (2n trimestre)

Avui hem fet un "experiment" que ens ha ajudat a entendre com funcionen els instruments de vent:


Cliqueu aquí per veure el vídeo: Com fer una trompeta?

BONES VACANCES!!!

MARÇ: CARNAVALITO

Durant la primera mitja hora de la sessió hem estat tocant instruments de petita percussió per acompanyar la música que vam començar a treballar la setmana passada:

L'altra mitja l'hem dedicada a seguir coneixent els intruments de vent. Per fer-ho hem mirat alguns vídeos: 

 QUARTET DE VENT FUSTA

QUINTET VENT METALL

SAXOFON


 

MARÇ: QUE NO PARIN ELS RITMES!

Avui les dues activitats principals de la sessió han estat: 

1) Presentar els instruments de la FAMÍLIA de VENT: 


2)Continuar treballant els ritmes. Per fer-ho, hem picat ritmes amb pilotes acompanyant la següent música: 

 


A les pròximes sessions ho començarem a fer amb els instruments de petita percussió.

MARÇ: AL RITME DE KOKOLEOKO

Avui hem dedicat la meitat de la sessió a acabar de preparar el bodypercussion que hem estat treballant aquest trimestre amb la cançó "Kokoleoko".

L'altra meitat de la sessió l'hem dedicat a continuar treballant els ritmes de forma vivencial i també escrita.

 MARÇ: PA COCA MEL

Avui hem seguit treballant la lectura de ritmes amb figures musicals: 



Us deix aquest enllaços per si voleu practicar a casa:

MARÇ: RITMES (I)

Avui hem continuat treballant els ritmes. Però no ho hem fet de forma vivencial sinó que hem començat a posar sobre el paper què és la pulsació, què és el ritme, com són les figures rítmiques musicals... 

🏠Tal i com us he explicat, per les següents sessions heu de practicar LA PERCUSSIÓ CORPORAL escollida entre tots per acompanyar la cançó de KOKOLEOKO:

 

FEBRER: CARNAVAL -> AL RITME D'ÀFRICA!

L'activitat principal d'avui ha estat inventar una coreografia de percussió corporal en equips i votar quina ens agrada més per fer-la tots junts. Us deixem unes imatges:  


FEBRER: KOKOLEOKO I L'EXPRESSIÓ CORPORAL

Avui hem dedicat tota la sessió a treballar la percussió corporal, agafant idees i provant diverses maneres de fer ritmes amb el nostre cos.

El nostre objectiu és arribar a crear entre tots una "coreografia rítmica" per la cançó de Kokoleoko.

Aquí us deixem un parell d'instants d'aquest matí:



FEBRER: KOKOLEOKO

Avui hem repassat la fitxa que teniem de deures. A continuació, hem començat a aprendre una nova cançó que vindrà acompanyada de molt de ritme. Aquesta és:


Hem acabat la sessió fent una dinàmica de coordinació ma-color-ritme:


GENER: FORT I FLUIX

Per tota la situació actual, no ha estat possible fer el projecte musical de la Pau, per tant hem dedicat mitja sessió a ballar:  La dansa dels amics. 

I l'altra mitja sessió a repassar el concepte de FORT i FLUIX de diverses maneres.


Els darrers 5 minuts hem explicat COM S'HA DE FER LA FITXA que hem posat DE DEURES per la setmana que ve (dimecres 9 de febrer):


Podeu retallar revistes, dibuixar, enganxar adhesius (pegatines) de diferents elements que facin sons forts i fluixos que estiguin en el vostre entorn. 

-Exemple FORT: focs artificials

-Exemple FLUIX: ronroneig d'un moix

GENER: INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ

Avui hem continuat preparant el projecte musical del dia de la Pau. 

 Després, hem recordat l'activitat d'instruments de percussió que vam fer a la sessió anterior i tots junts per fer un repàs d'aquesta família hem jugat a un joc amb la PDI.

ENLLAÇ PER JUGAR A CASA: INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ 🥁


Per acabar, hem fet un joc dansat: LA DANSA DELS AMICS



GENER: PRIMERA CLASSE 2n TRIMESTRE


Avui a la classe de música hem cantat la primera estrofa de la cançó de Sant Antoni 🔊


A continuació, hem començat un projecte musical que es farà a nivell d'escola relacionat amb el dia de la Pau (ja us explicarem amb més detall).

I per acabar, per grups, hem analitzat les característiques d'alguns instruments de percussió: Com es diuen? Com són? De quin material estan fets (fusta, metall o pell)? Són determinats (produeixen diversos sons/notes) o indeterminats (no produeixen un so determinat/nota)?







COMENCEM EL 2n TRIMESTRE

A partir d'aquest segon trimestre començarem les classes de música cantant i movent el nostre cos amb una nova cançó: Tinc ganes de fer música!



DES DE L'AULA DE MÚSICA US DESITGEM BONES FESTES AMB AQUESTA CANÇÓ!


 

 DESEMBRE: GRAVEM LA CANÇÓ DE NADAL

Avui hem fet un repàs de les cançons, les danses, les audicions i la teoria musical que hem treballat el primer trimestre. 

A continuació, hem fet una fitxa resum del Rock de Nadal. 


Després hem mirat els vídeos de Nadal dels grups de P3 fins 1r.

I hem acabat la sessió fent una mica de relaxació escoltant la música d'Hallelujah.

NOVEMBRE: GRAVEM LA CANÇÓ DE NADAL

Avui hem gravat la cançó de Nadal!🎥 Ens ho hem passat molt bé! Aviat podreu veure'l penjat per aquí i a la pàgina web de l'escola! 


 NOVEMBRE: SORPRESA A LA CLASSE DE MÚSICA!👩‍🎨

Avui quan els alumnes de 1r B hem entrat a la classe de música hem trobat el mural quasi acabat. Ens ha agradat tant que hem decidit fer-nos una foto! 📸



A continuació, hem assajat moltes vegades la cançó de Nadal 💫 .

I per acabar, hem seguit amb l'audició de la "Dansa Russa del Trencanous, de Txaikovski" que ja haviem iniciat fa un parell de setmanes. 


DANSA RUSSA (TRENCANOUS) - TXAIKOVSKI 🔊



NOVEMBRE: SANTA CECíLIA 🎼

En motiu del dia de Santa Cecília (dilluns que ve 22/11) aquesta setmana a la classe de música hem fet un taller especial! Hem començat a crear el mural de l'aula de música, que ens servirà de fons per gravar la cançó de nadal d'aquest curs 2021/22.

Ens hem organitzat per taules de quatre i cada grup ha tingut la responsabilitat de crear una part d'aquest: 

  • La taula de la caixa xinesa s'ha encarregat de fer les cares
  • La taula de la pandareta s'ha encarregat de fer els gorros
  • La taula de la maraca s'ha encarregat de fer els cabells
  • La taula dels claus s'ha encarregat de fer els guants
  • La taula del triangle s'ha encarregat de fer els flocs de neu



Mentre ho feiem hem posat: 🔊Música nadalenca d'ambient🎄






 NOVEMBRE: JA ARRIBA EL FRED!

Durant aquest mes hem començat a treballar la cançó que cantarem aquest Nadal! És molt divertida i quan la cantem ens entren moltes ganes de ballar!

Aquí podreu escoltar-la: 🔊 EL ROCK DE NADAL 🎸🤘

També us deixem la lletra amb les imatges que estem utilitzant perquè ens sigui més fàcil recordar-la! 





OCTUBRE: LA TARDOR

Durant aquest mes hem fet moltes activitats musicals relacionades amb la tardor.

Hem cantat i ballat (tots junts, en petits grups...): LA RUMBA DE LES CASTANYES 🔊


Hem treballat alguns dels instruments de percussió indeterminada

instruments de percussió indeterminada

I hem tocat aquests instruments a partir d'una audició d'ANTONIO VIVALDI. 

Aquí podreu escoltar i seguir l'audició com ho hem fet a l'aula! Amb un MUSICOGRAMA:  

🔊 LA TARDOR - LES QUATRE ESTACIONS

 SEPTEMBRE: BENVINGUTS/DES AL RACÓ DE MÚSICA  

Preparats i preparades per veure tot el que estem treballant a l'aula de música?! 

Aquí us deixem la cançó que durant el primer trimestre ens acompanyarà per iniciar l'hora de música (cliqueu a sobre per escoltar-la): HORA DE FER MÚSICA 🔊

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ENGLISH TASK 23

  Hi! A la pàgina d'anglès ja teniu publicada la tasca per aquesta setmana. Elena