__________________________________________________________________________
JUNY: ARRIBANT AL FINAL...
El que queda de curs acabarem d'aprendre les cançons de la cantata: VOLEM CANTAR!
(8) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE:
SENYOR PENTAGRAMA VOLEM CANÇONS
PER PODER CANTAR-LES TOTS ELS NENS DEL MÓN.
AMB LES NOTES VEUS FAREM ARRIBAR UN BONIC MISSATGE:
"VOLEM CANTAR!"
LA PARTITURA
(7) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE:
SÓC UNA PARTITURA, HO TINC TOT BEN POSAT.
COMPÀS, FIGURES, NOTES, TOT A PUNT PER SONAR.
AMB LA CLAU I ELS SILENCI HO TINC GAIREBÉ TOT,
POSANT-HI UNA LLETRA FAREM UNA CANÇÓ.
EL SILENCI
(6) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE:
EL SILENCI ARA ARRIBA
AMB UN SIGNE ESPECIAL
I LES NOTES MOLT CONTENTES
AMB LES PAUSES JUGARAN
MAIG: LES FIGURES
Avui hem après una altra part de la cantata:
També hem començat a aprendre el ball de final de curs:
MAIG: EL COMPÀS
Avui hem tocat els tubs sonors i hem practicat les cançons de la cantata. La que hem après avui ha estat la d'un nou element: EL COMPÀS
MAIG: LES NOTES
Avui hem fet un repàs del pentagrama, la clau de sol i hem introduït les:
NOTES MUSICALS.
Aprofitant que hem après les notes, hem fet unes dinàmiques amb els tubs sonors.
Hem acabat la sessió aprenent la tercera cançó de la cantata:
(3) LLETRA QUE HEM D'APRENDRE:
SOM LES NOTES, JA SOM AQUÍ.
PREPAREU-VOS, VOLEM SORTIR.
AVORRIDES DE NO FER RES,
VOLEM FEINA PER SEMPRE MÉS.
MAIG: LA CLAU DE SOL
Avui durant la primera part de la sessió hem continuat treballant el pentagrama i hem afegit un nou element musical: La clau de sol. Primer l'hem fet amb cordes (al pentagrama gegant de l'aula) i després ho hem traslladat al paper. Durant la segona part de la sessió hem après la segona cançó de la cantata (i també hem recordat la que vam fer a la sessió anterior):
Clau de Sol, clau de Sol,
en el pentagrama,
com una gran dama,
en el pentagrama,
com una gran dama
em dibuixareu.
ABRIL: EL PENTAGRAMA (PRIMERA SESSIÓ MÚSICA 3r trimestre)
La primera part de la sessió l'hem dedicat a fer tres dinàmiques al pati per entendre i conèixer el PENTAGRAMA (5 línies i 4 espais).
La segona part l'hem dedicat a aprendre la primera de les cançons que farem aquest trimestre i que forma part d'una cantata "Història d'un pentagrama". Us deix l'enllaç perque practiqueu molt a casa!
LLETRA:
SOC UN PENTAGRAMA I ESTIC MOLT TRIST
PERQUÈ NO TINC NOTES QUE EM FACIN FELIÇ
BELLES MELODIES, BELLES CANÇONS,
PER ESTAR CONTENT SÓN BONES RAONS.
ABRIL: ÚLTIMA SESSIÓ MÚSICA (2n trimestre)
Avui hem fet un "experiment" que ens ha ajudat a entendre com funcionen els instruments de vent:
Cliqueu aquí per veure el vídeo: Com fer una trompeta?
BONES VACANCES!!!
MARÇ: CARNAVALITO
Durant la primera mitja hora de la sessió hem estat tocant instruments de petita percussió per acompanyar la música que vam començar a treballar la setmana passada:
L'altra mitja l'hem dedicada a seguir coneixent els intruments de vent. Per fer-ho hem mirat alguns vídeos:
QUARTET DE VENT FUSTA
QUINTET VENT METALL
MARÇ: QUE NO PARIN ELS RITMES!
Avui les dues activitats principals de la sessió han estat:
1) Presentar els instruments de la FAMÍLIA de VENT:
2)Continuar treballant els ritmes. Per fer-ho, hem picat ritmes amb pilotes acompanyant la següent música:
MARÇ: AL RITME DE KOKOLEOKO
Avui hem dedicat la meitat de la sessió a acabar de preparar el bodypercussion que hem estat treballant aquest trimestre amb la cançó "Kokoleoko".
L'altra meitat de la sessió l'hem dedicat a continuar treballant els ritmes de forma vivencial i també escrita.
MARÇ: PA COCA MEL
Avui hem seguit treballant la lectura de ritmes amb figures musicals:
MARÇ: RITMES (I)
Avui hem continuat treballant els ritmes. Però no ho hem fet de forma vivencial sinó que hem començat a posar sobre el paper què és la pulsació, què és el ritme, com són les figures rítmiques musicals...
🏠Tal i com us he explicat, per les següents sessions heu de practicar LA PERCUSSIÓ CORPORAL escollida entre tots per acompanyar la cançó de KOKOLEOKO:
FEBRER: CARNAVAL -> AL RITME D'ÀFRICA!
L'activitat principal d'avui ha estat inventar una coreografia de percussió corporal en equips i votar quina ens agrada més per fer-la tots junts. Us deixem unes imatges:
Avui hem dedicat tota la sessió a treballar la percussió corporal, agafant idees i provant diverses maneres de fer ritmes amb el nostre cos.
El nostre objectiu és arribar a crear entre tots una "coreografia rítmica" per la cançó de Kokoleoko.
Aquí us deixem un parell d'instants d'aquest matí:
FEBRER: KOKOLEOKO
Avui hem repassat la fitxa que teniem de deures. A continuació, hem començat a aprendre una nova cançó que vindrà acompanyada de molt de ritme. Aquesta és:
Hem acabat la sessió fent una dinàmica de coordinació ma-color-ritme:
GENER: FORT I FLUIX
Per tota la situació actual, no ha estat possible fer el projecte musical de la Pau, per tant hem dedicat mitja sessió a ballar: La dansa dels amics.
I l'altra mitja sessió a repassar el concepte de FORT i FLUIX de diverses maneres.
Podeu retallar revistes, dibuixar, enganxar adhesius (pegatines) de diferents elements que facin sons forts i fluixos que estiguin en el vostre entorn.
-Exemple FORT: focs artificials
-Exemple FLUIX: ronroneig d'un moix
GENER: INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ
Avui hem continuat preparant el projecte musical del dia de la Pau.
Després, hem recordat l'activitat d'instruments de percussió que vam fer a la sessió anterior i tots junts per fer un repàs d'aquesta família hem jugat a un joc amb la PDI.
ENLLAÇ PER JUGAR A CASA: INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ 🥁
Per acabar, hem fet un joc dansat: LA DANSA DELS AMICS
GENER: PRIMERA CLASSE 2n TRIMESTRE
A partir d'aquest segon trimestre començarem les classes de música cantant i movent el nostre cos amb una nova cançó: Tinc ganes de fer música!
DES DE L'AULA DE MÚSICA US DESITGEM BONES FESTES AMB AQUESTA CANÇÓ!
DESEMBRE: GRAVEM LA CANÇÓ DE NADAL
Avui hem fet un repàs de les cançons, les danses, les audicions i la teoria musical que hem treballat el primer trimestre.
A continuació, hem fet una fitxa resum del Rock de Nadal.
I hem acabat la sessió fent una mica de relaxació escoltant la música d'Hallelujah.
Avui hem gravat la cançó de Nadal!🎥 Ens ho hem passat molt bé! Aviat podreu veure'l penjat per aquí i a la pàgina web de l'escola! ⌛⌛NOVEMBRE: GRAVEM LA CANÇÓ DE NADAL
NOVEMBRE: SORPRESA A LA CLASSE DE MÚSICA!👩🎨
Avui quan els alumnes de 1r B hem entrat a la classe de música hem trobat el mural quasi acabat. Ens ha agradat tant que hem decidit fer-nos una foto! 📸
A continuació, hem assajat moltes vegades la cançó de Nadal 💫 .
I per acabar, hem seguit amb l'audició de la "Dansa Russa del Trencanous, de Txaikovski" que ja haviem iniciat fa un parell de setmanes.
NOVEMBRE: SANTA CECíLIA 🎼
En motiu del dia de Santa Cecília (dilluns que ve 22/11) aquesta setmana a la classe de música hem fet un taller especial! Hem començat a crear el mural de l'aula de música, que ens servirà de fons per gravar la cançó de nadal d'aquest curs 2021/22.
Ens hem organitzat per taules de quatre i cada grup ha tingut la responsabilitat de crear una part d'aquest:
- La taula de la caixa xinesa s'ha encarregat de fer les cares
- La taula de la pandareta s'ha encarregat de fer els gorros
- La taula de la maraca s'ha encarregat de fer els cabells
- La taula dels claus s'ha encarregat de fer els guants
- La taula del triangle s'ha encarregat de fer els flocs de neu
NOVEMBRE: JA ARRIBA EL FRED!
Durant aquest mes hem començat a treballar la cançó que cantarem aquest Nadal! És molt divertida i quan la cantem ens entren moltes ganes de ballar!
Aquí podreu escoltar-la: 🔊 EL ROCK DE NADAL 🎸🤘
També us deixem la lletra amb les imatges que estem utilitzant perquè ens sigui més fàcil recordar-la!
OCTUBRE: LA TARDOR
Durant aquest mes hem fet moltes activitats musicals relacionades amb la tardor.
Hem cantat i ballat (tots junts, en petits grups...): LA RUMBA DE LES CASTANYES 🔊
Hem treballat alguns dels instruments de percussió indeterminada
I hem tocat aquests instruments a partir d'una audició d'ANTONIO VIVALDI.
Aquí podreu escoltar i seguir l'audició com ho hem fet a l'aula! Amb un MUSICOGRAMA:
SEPTEMBRE: BENVINGUTS/DES AL RACÓ DE MÚSICA
Preparats i preparades per veure tot el que estem treballant a l'aula de música?!
Aquí us deixem la cançó que durant el primer trimestre ens acompanyarà per iniciar l'hora de música (cliqueu a sobre per escoltar-la): HORA DE FER MÚSICA 🔊
.jpeg)
.jpeg)


.jpeg)

.jpeg)

.jpeg)




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada